taal is:nl

Traditie

 

Meer dan 115 jaar familietraditie in de drankensector:

 

 

 

Eind 19de eeuw koopt de 32-jarige Camille Philips een oude herenboerderij op het Gemeenteplein in Huldenberg. Hij weet zijn broer Guillaume  te overhalen om er in 1899 samen een bierstekerij op te starten. De schuur wordt ingericht als bottelarij en de stallen worden omgebouwd tot opslagplaats. Jules, de jongste broer, wordt opgetrommeld om de flessen te reinigen. Camille vult het bier, dat toen vanuit de brouwerij in grote tonnen werd geleverd, af op flessen en overtuigt Guillaume om voor de verkoop te zorgen. In de voormalige woonst van de boerderij wordt Guillaumes echtgenote cafébazin. 

 

 

 

 

De eerste bieren worden geleverd door de brouwerijen Ernest en Arthur Depage uit het naburige Overijse en Van Tilt uit Leuven. Zo word het familiebedrijf door de Eerste Wereldoorlog geloodst. Nadat de beroemde export op de markt is gekomen, wordt de familie Philips in 1923 verdeler van de bekende brouwerij Leopold uit Brussel. Die samenwerking zal blijven duren tot in 1982, dan sluit brouwerij Leopold noodgedwongen de deuren.

 

 

 

 

 

In 1927 begint Guillaume’s 16-jarige zoon Georges mee te werken in de zaak. Samen met zijn vader brengt hij het bier met paard en kar aan de man, in Huldenberg en de omliggende gemeentes. In 1937 koopt Georges zijn eerste vrachtwagen. Hij zorgt ervoor dat ook een derde generatie voor het familiebedrijf wordt klaargestoomd.

 

 

 

 

 

 

 

Edmond, geboren in 1945, stapt in 1965 mee in de zaak. Tien jaar later neemt hij de fakkel van zijn vader definitief over. Samen met zijn echtgenote zorgt hij op een dynamische wijze voor de verdere uitbouw van de drankenhandel. De zaak kent een sterke groei en ook het assortiment wordt gevoelig uitgebreid met streekbieren, wijnen en sterke dranken. Een verhuis naar een betere en ruimere locatie dringt zich op. In 1987 wordt er een nieuw magazijn van 600m² in gebruik genomen in de Limburg Stirumlaan 13 te Huldenberg.

 

 

 

 

 

Met de toewijding van hun voorgangers als voorbeeld, staat de vierde generatie begin jaren ‘90 klaar om de gelederen te versterken. Er staan de familie een aantal mooie maar soms ook zeer moeilijke uitdagingen te wachten. Dankzij de jarenlange ervaring, intense inzet en doordachte visie worden ze onbevreesd én met succes aangegaan.

 

Onder impuls van zijn gedreven vriendin Ingrid neemt Koen in 2005 het familiebedrijf over. Ze bundelen hun creatieve ideeën en brengen vernieuwing, met durf en enthousiasme, zonder toegevingen te doen aan de gekende kwaliteit en sterke traditie. Hun nieuwe aanpak kent meteen succes, en QV.ID  is vandaag een trendsetter in de drankensector.

 

 

 

QV.ID

 

Proef. Geniet. Beleef.